طراحی و اجرا

همه چیز درباره ی محوطه سازی

طراحی و اجرای تخصصی محوطه فضای سبز
صفر تا صد

محوطه سازی

مراحل اجرای محوطه سازی باید طبق اصول و قاعده خاص خود پیش برود تا بتواند نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد.

طراحی و اجرای محوطه سازی یکی از بخش‌های ضروری و اصلی در طراحی معماری و سایت پلان هر فضا به حساب می‌آید. مراحل اجرای محوطه سازی باید از صفر تا صد با دقت و آگاهی کامل انجام شود تا بتوان در نهایت نتیجه‌ای مطلوب داشت.

◊ مراحل اجرای محوطه سازی

قبل از هر اقدامی در زمینه محوطه سازی باید در مرحله اول زمینی که قرار است در آن محوطه سازی انجام دهیم را به صورت کامل بررسی و شناسایی کنیم. تمام زوایا، اندازه ها، گوشه ها و شیب زمین باید توسط دستگاه نقشه برداری به صورت کامل ترسیم شود. بنابراین امری ضروری است که برای انجام این کار از یک نقشه بردار حرفه ای استفاده شود، زیرا به راحتی می تواند به کمک دستگاه های نقشه برداری به توپوگرافی کامل زمین دست یابد. طراحی محوطه سازی دارای اصول خاص خود می باشد که همیشه لازم الاجرا می باشند.

صفر تا صد محوطه سازی
طراحی و اجرای فضای سبز - محوطه سازی

در مرحله ی بعد باید ویژگی های محیطی به صورت کامل و دقیق بررسی شوند. ویژگی های محیطی شامل موارد زیر می باشند:

شناسایی جهت تابش نور آفتاب، وزش باد، محل سایه اندازی ساختمان های اطراف و یا دیوارهای محوطه، تعیین پستی و بندی زمین برای محوطه سازی، تعیین نقاط کنونی و مکان هایی که در هنگام ورود و یا از پنجره های ساختمان بیشترین دید را دارند.

شناسایی این عوامل باعث می شود تا بتوان همواره بهترین طرح را برای محوطه سازی انتخاب کرد. اجرای محوطه سازی در باغ دقیقا شامل رعایت نکات مشابه می باشد.

◊ اصول مهم در اجرای محوطه سازی

اننخاب گل و گیاه برای محوطه سازی از اهمیت بسیاری برخودار می باشد. اولین نیاز هر محوطه سازی داشتن خاک مرغوب برای کاشت درختان، درختچه ها و انواع گل می باشد. خاک یکی از عناصر اصلی در رشد، زیبایی و سلامت گیاه به حساب می آید. در مناطقی که خاک سنگین و رسی می باشد، گیاهان مناسب همان خاک باید شناسایی و کاشته شوند. همچنین نوع آب و هوا و شرایط جوی منطقه نیز در انتخاب گیاهان مناسب بسیار تاثیر گذار هستند..

طراحی فضای سبز و محوطه سازی باید با در نظر گرفتن تمام این نکات انجام شود.

از مسائل مهم و تاثیر گذاری دیگر در انتخاب گیاهان برای محوطه سازی در اصل موضوع امنیت می باشد. منطقه بازی کودکان و گذران فراغت اعضای خانواده باید در معرض دید و با تامین  روشنایی کامل انجام شود. استفاده از گیاهان بزرگ و با برگ های پرپشت باعث می شود تا دید به این نقاط محدود شود. همچنین باید به نقاطی که نور کمتر دریافت می کنند همواره توجه بیشتری داشت، زیرا ممکن است بی توجه به این نکات باعث انتخاب مکان نادرستی برای کاشت گیاهان گردد.

 

◊ جهت کسب اطلاع بیشتر و مشاوره با ما در ارتباط باشید ← تماس با ما

 

ممکن است خواندن این مطالب برای شما جذاب باشد:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *